Életre szóló élmény

A három magyarországi szakaszt követően Olaszországban zárult a 105. Giro d'Italia háromhetes országúti kerékpáros körverseny. Valter Attila összetettben a 35. helyen zárt!


A 105. Giro d'Italia résztvevőit teljesen elvarázsolta a magyar szurkolók szenvedélyes viselkedése az utak mentén, a legkülönlegesebb érzést azonban minden bizonnyal a három magyar versenyző számára tartogatta a Grande Partenza. A május 6-i rajt során a mezőny a fővárosi Hősök teréről indulva meg sem állt Martonvásár és a Székesfehérvár érintésével Visegrádig, majd a szombati budapesti, Hősök teréről induló és a Budai Várba érkező időfutam után vasárnap egy Kaposvár-Balatonfüred etap következett. A csömöri Valter Attila végig fülig érő szájjal tekert, nem tudott betelni a szurkolótábor tombolásával. A mezőny a hétfői szünnap után már Szicíliában folytatja a 3445,6 kilométer össztávú viadalt, amely május 29-én a veronai időfutammal fejeződik be.

- A nyeregben rendszerint nagyon koncentrált szoktam lenni, de most egyszerűen képtelen voltam fókuszálni - mondta Valter Attila széles mosollyal az arcán - Csak élveztem azt a csodálatos hangulatot, amit a magyar szurkolók teremtettek. Mindenhol tömött sorokban álltak, sokan különféle rózsaszín jelmezekben pompáztak. Felemelő és vicces volt egyben. Ez nemcsak nekem volt ünneplés, hanem az egész mezőnynek, mindenki nagyon élvezte ezt a három napot!

Az első olaszországi szakaszon az Etna emelkedői borzolták a kedélyeket, majd a sprintereknek kedvező szakaszokon elsősorban Attila önfeláldozó tulajdonsága érvényesült: az ötödik etapon ő maradt vissza a lemaradó, későbbi szakaszgyőztes Arnaud Demare-ral, hogy felzárkóztassa a főmezőnyhöz. Volt mit megköszönnie a franciának - ráadásul magyarul tette mindezt... A verseny hetedik etapja aztán Diamante és Potenza között vezetett, egy harmadik, két második és egy első kategóriás emelkedővel, összesen mintegy 4500 méternyi szinttel - a tengerparti rajt kivételével lényegében sík rész nélkül. A kerekesekre sorrendben a Passo Colla (2. kategória, 9,4 kilométer, 4,6%), a Monte Sirino (1. kategória, 32 kilométer, 3,9%), a Mont Grande di Viggiano (2. kategória, 6,1 kilométer, 9,6%) és a La Sellata (3. kategória, 8,2 kilométer, 5,7%) várt. Valter Attila remekül ment a főmezőnnyel és az eddigi legjobb idei Giro-helyezését abszolválta, a 15. helyen ért célba, amellyel egyrészt begyűjtött egy pontot, másrészt 16 helyet lépett előre összetettben - továbbra is a francia Groupama-FDJ csapat legjobbja!

Az utolsó hétre fordulva Attila francia csapata elégedett volt az addig látottakkal, hiszen már három szakaszgyőzelmet is begyűjtöttek, a csömöri bringásban azonban akadt némi hiányérzet a magyarországi szakaszokat követően. Elmondása szerint az utolsó héten mindenféle nyomás nélkül, csak élvezni szeretné a tekerést, amely által ismét az élmezőny közelébe férkőzne. A 19. szakaszon jött el Attila nagy napja, miután bekerült a nap szökésébe, érezhetően jó lábakkal, remek ritmusban tartotta a lépést az élbollyal. Az utolsó kilométerekre már csak öten maradtak. Egészen az utolsó kilométerig mindenki türelmesen várt a megfelelő pillanatra, hogy támadjon, ment a helyezkedés a célegyenesre fordulva, amikor az utolsó balkanyarban az olasz Vendrame kis híján "bevezette" a csömöri bringást a kordonok közé. Attila így nem tudott részt venni a szakaszgyőzelemért zajló sprinten, csalódottan ütött a kormányára, miközben negyedikként gurult át a célvonalon. Rögzítsük a tényt, történelmi eredményt ért el a Giro d'Italián a Groupama-FDJ színeiben, kézzel fogható közelségben volt a szakaszsiker, korábban egyszer sem végzett ilyen előkelő helyen magyar kerekes ezen a versenyen!

- Végre olyan lábaim voltak amelyekért dolgoztam, csapattársamnak hála pedig a szökés is összejött - értékelt a befutó után Attila. - Minden jól alakult ma és egyrészről tudom, hogy hálásnak kell lennem, mert megmutathattam, hogy képes vagyok harcolni a győzelemért. Másrészt viszont óriási csalódottság van bennem... Bírtam volna erősebb tempót menni, ahogyan a kék trikós is, így egy nagy taktikai harc volt a vége. Utólag természetesen jó ötletnek tűnt volna gyorsabban menni a végén, de a győzelem volt a cél, nem pedig a helyezés. Nem volt elég infóm az utolsó kanyarról, nem számítottam rá, hogy ekkora lesz, de tudom, hogy abból a pozícióból nem nyertem volna sehogy sem. Elrontottam.  Nem indultam időben, bíztam a sprintemben, mert a lábaim megvoltak, de nem tudtam kihasználni az erőm. Lassan lenyugszom és talán átértékelem, ami ma történt, hiszen végre játékban voltam. Biztos vagyok benne, hogy nem ez az utolsó esélyem a győzelemre, sőt! Csak olyan jó lett volna ma nyerni.

Valter Attila tehát a harmadik Giróját is sikerrel teljesítette, francia csapata, a Groupama-FDJ legjobbjaként zárt, illetve a három magyar versenyző (Fetter Erik (83.) és Peák Barnabás (110.) indult Attilán kívül) közül is a legeredményesebb lett! Több top20-as helyezés után a 19. szakaszon, karnyújtásnyira a szakaszgyőzelemtől, negyedikként zárt, összetettben pedig a 35. helyezettként fejezte be a viadalt! Életre szóló élmény a versenyzőnek és a szurkolóknak egyaránt!

105. Giro d'Italia 2022, országúti kerékpárverseny, Magyarország-Olaszország-Szlovénia
csömöri eredmények
május 6. (péntek): 1. szakasz, Budapest–Visegrád (195 km)
29. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:35:32 mp +4 mp hátrány
május 7. (szombat): 2. szakasz, Budapest–Budapest (9,2 km)
82. Valter Attila (Groupama-FDJ) 12:41 mp +51 mp h.
május 8. (vasárnap): 3. szakasz, Kaposvár–Balatonfüred (201 km)
48. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:56:39 mp - a győztessel azonos idővel
május 9. (hétfő): szünnap
május 10. (kedd): 4. szakasz, Avola–Etna (172 km)
70. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:32:11 mp +13:31 mp h.
május 11. (szerda): 5. szakasz, Catania–Messina (174 km)
145. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:06:06 mp +2:10 mp h.
május 12. (csütörtök): 6. szakasz, Palmi–Scalea (192 km)
32. Valter Attila (Groupama-FDJ) 5:02:33 mp - a. i.
május 13. (péntek): 7. szakasz, Diamante–Potenza (196 km)
15. Valter Attila (Groupama-FDJ) 5:15:29 mp +2:59 mp h.
május 14. (szombat): 8. szakasz, Nápoly–Nápoly (153 km)
48. Valter Attila (Groupama-FDJ) 3:36:26 mp +3:33 mp h.
május 15. (vasárnap): 9. szakasz, Isernia–Blockhaus (191 km)
48. Valter Attila (Groupama-FDJ) 5:54:31 mp +19:47 mp h.
május 16. (hétfő): szünnap
május 17. (kedd): 10. szakasz, Pescara–Jesi (196 km)
75. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:33:09 mp +1:02 mp h.
május 18. (szerda): 11. szakasz, Santarcangelo di Romagna–Reggio Emilia Parmigiano (203 km)
85. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:19:04 mp - a. i.
május 19. (csütörtök): 12. szakasz, Parma–Genova (204 km)
100. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:35:55 mp +9:08 mp h.
május 20. (péntek): 13. szakasz, Sanremo–Cuneo (150 km)
135. Valter Attila (Groupama-FDJ) 3:26:00 mp +7:44 mp h.
május 21. (szombat): 14. szakasz, Santena–Torino (147 km)
31. Valter Attila (Groupama-FDJ) 3:58:25 mp +14:41 mp h.
május 22. (vasárnap): 15. szakasz, Rivarolo Canavese–Cogne (178 km)
127. Valter Attila (Groupama-FDJ) 5:16:12 mp +38:31 mp h.
május 23. (hétfő): szünnap
május 24. (kedd): 16. szakasz, Saló–Aprica (202 km)

64. Valter Attila (Groupama-FDJ) 6:14:17 mp +33:32 mp h.
május 25. (szerda): 17. szakasz, Ponte di Legno–Lavarone (168 km)
15. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:32:35 mp +4:54 mp h.
május 26. (csütörtök): 18. szakasz, Borgo Valsugana–Treviso (156 km)
94. Valter Attila (Groupama-FDJ) 3:24:18 mp +2:57 mp h.
május 27. (péntek): 19. szakasz, Marano Lagunare–Santuario di Castelmonte (177 km)
4. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:33:01 mp +6 mp h.
május 28. (szombat): 20. szakasz, Belluno–Marmolada (168 km)
51. Valter Attila (Groupama-FDJ) 5:04:03 mp +17:29 mp h.
május 29. (vasárnap): 21. szakasz, Verona–Verona (17,4 km)
31. Valter Attila (Groupama-FDJ) 24:29 mp +2:05 mp h.
az összetettben:
35. Valter Attila (Groupama-FDJ) 88:47:07 mp +2:15:53 mp h.

Gratulálunk!